אודות

אודות רוית

"Find A Way Or Make One"

(Reber Peary)

רוית נאור

קיבלה את "שיעורי הטיסה" הראשונים שלה מאביה הטייס כבר בגיל 5 ואת אהבתה לטבע, חופש ומרחבים החלה לממש באמצעות רכיבה על "סופה", סוסה אותה קיבלה ליום הולדתה ה-11. בגיל 14 היא כבר טסה לטייל לבד בארה"ב ובגיל 16 הוציאה רישיון נהיגה לאופנוע.

בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ובחינוך ובעלת תואר שני בקומוניקציה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. עם תום לימודיה רוית טסה לאירופה שם גרה ועבדה באתר סקי באלפים הצרפתים.

עם חזרתה לישראל החלה את הקריירה שלה כעיתונאית, ב"העיר", "בחדשות" וב"מעריב". בהמשך הגישה תוכנית טיולים בערוץ 10. את הקריירה שלה כעיתונאית, ליוו עשרות מסעות בארץ ובעולם. באחת מהכתבות, היא נשלחה להתנסות בקפיצת באנג'י, במהלכה נפצעה בצורה קשה ונאלצה לעבור ניתוחים בארץ ובחו"ל, שהותירו אותה עם 27 אחוזי נכות.

את שרשרת הטיפוסים הראשונה שלה ברכס האלפים, חתם הטיפוס אל פסגת המון בלאן, ההר הגבוה במערב אירופה. חודשים ספורים אחר כך יצאה לבדה לאפריקה ובשנת 1996 טיפסה על פסגת הקילימנג'רו והפכה לאישה הישראלית הראשונה שהגיעה לפסגתו.

אהבה לטבע

שנה אחר כך היא טיפסה על האלברוס, ההר הגבוה באירופה, והפכה לישראלית הראשונה שהעפילה לפסגתו. רוית הובילה משלחת ישראלית רוסית לחציית ימת בייקל בסיביר המזרחית, השתתפה במסעות אופנועים בארץ ובחו"ל, יצאה למסעות ג'יפים בישראל, אירופה ובאפריקה, מסעות רפטינג וקטמרנים באירופה ובארה"ב ובשנת 2000 הובילה את המשלחת הישראלית היחידה שהצליחה להגיע אל הקוטב הצפוני, 90 מעלות צפון.

בשנת 2001 רוית נעצרה במצריים, בעת שהכינה כתבה עבור עיתון מעריב. (הרצאה בנושא), בשנת 2002 הוציאה רישיון טיסה והחלה לעבוד כטייסת מסחרית, ב"ארקיע".

כיום גרה בנוף ים ביחד עם בנה, איתי, שינק ממנה את האהבה לטבע. בגיל חצי שנה הוא כבר היה עימה על מדרונות הסקי, כשהוא קשור לגבה, בגיל שנה וחצי היא טסה לטייל עימו בסין ובגיל 6 הוא טיפס איתה על קרחונים בניו זילנד. כשהיה בן 10 הם יצאו ביחד ל"שביל ישראל".

בשנת 2010 התגלה במוחה גידול, שטופל ונותח בהצלחה, בבית החולים האוניברסיטאי של פיטסבורג. אולם, בדיוק כמו פציעת הבאנג'י, גם הגידול, מעולם לא עצר אותה או מנע ממנה להמשיך לגמוע מהחיים, בכפות גדולות וגדושות של אתגרים, אושר והנאה.

אודות רוית נאור בחדשות ערוץ עשר -
"רודפי השיטפונות: מסע בעקבות הטבע בדרום הארץ".

אודות רוית נאור ב - XNET -
"הטייסת שניצחה את הסרטן וכבשה כל הר, מסתערת על לפלנד".

רוית נאור בגלי צהל שיחה אישית עם יעקב אגמון.